Als je bekend bent met "Smart Souls" of "Acquisitive Souls Gems", lijkt deze functie erg op elkaar – en als je eenmaal je Conjuration-vaardigheid voldoende hebt getraind, is het hetzelfde als het hebben van een van die mods geïnstalleerd.
– Met een Conjuration-vaardigheid van 20 kun je zien of je geen bijpassende zielsedelsteen hebt voor een ziel die je probeert te vangen, zodra je de spreuk uitspreekt en voordat je het doelwit voltooit en de ziel verovert. Dit geeft je de kans om het effect op het doelwit te laten verlopen, of de grotere edelstenen die je niet wilt verspillen te laten vallen door de ziel te vangen, of zelfs op de een of andere manier een bijpassend zielsjuweel te verwerven.
Belangrijk is dat je de volledige Smart Souls-functionaliteit direct in de MCM kunt inschakelen, als je niet wilt rotzooien met de nivellering.
Ten slotte doet Soul Harvester nog iets: het repareert de bug waarbij een gedeeltelijk gevulde Soul Gem kan worden "leeggemaakt" door deze in de wereld te laten vallen (en dat gedeeltelijk gevulde edelstenen niet correct worden gestapeld). Als je met Soul Harvester een ziel vastlegt in een te grote edelsteen, krijg je hem er niet meer uit. Dit werd gedaan om de rangen echt de moeite waard te maken.
Als je het verwijderen van deze bug/exploit niet leuk vindt, onthoud dan dat je gewoon de Smart Souls-functionaliteit van de MCM kunt inschakelen, waardoor de noodzaak om de exploit in de eerste plaats te gebruiken, wordt weggenomen.
SLIMME ZIELEN – shademe Deze mod slaat enig gevoel in de zielen van de verschillende bewoners van Skyrim, waardoor ze geen zielsjuwelen binnengaan die niet van hetzelfde niveau/kwaliteit zijn als ze zijn. Geeft ook de kwaliteit weer van de ziel die wordt gevangen. En voorkomt dat zwarte zielen edelstenen toevluchtsoord bieden aan witte zielen.
ACQUISITIVE SOUL GEMS – MULTITHREADED – eyeonus Deze mod is gebaseerd op ACQUISITIVE SOUL GEMS In feite is het bijna dezelfde mod. Net als met die, zorgt deze mod ervoor dat je nooit iets minder dan de maximale grootte van de ziel die een Soul Gem aankan, in de val kunt laten lopen.
"Bijna dezelfde mod? Wat is het verschil?", zeg je? — ASGM heeft nu lokalisatie, wat betekent dat de mod in jouw taal is, niet alleen in het Engels. Ondersteunde talen zijn Tsjechisch, Engels, Frans, Duits, Italiaans, Japans, Pools, Russisch en Spaans.
Nog steeds niet overtuigd? Fijn:
[size=24]ACQUISITIEVE ZIELedelstenen[/size]
Wat het doet:
Acquisitive Soul Gems verandert de manier waarop soul-trapping werkt in Skyrim, zodat je nooit meer een soul-juweel zult 'verspillen', zoals door een kleine ziel in een grote edelsteen te vangen, of een gewone ziel in een grotere edelsteen, enz. Met deze mod gaan kleine zielen alleen naar kleine edelstenen, mindere zielen gaan alleen naar kleinere edelstenen, enzovoort. Als je een ziel probeert te vangen, maar je hebt geen edelstenen van de juiste grootte, dan zul je er gewoon niet in slagen de ziel in de val te laten lopen. Dus als je bijvoorbeeld een gemeenschappelijke ziel probeert te vangen, maar je hebt alleen een lege grotere edelsteen, dan zal wanneer dat wezen sterft zijn ziel ontsnappen in plaats van de grotere edelsteen gedeeltelijk te vullen zoals normaal in Skyrim.
Het verandert ook zwarte edelstenen, waaronder de Black Star, zodat ze alleen zwarte (dwz menselijke en elf) zielen bevatten, niet de zielen van wezens. Dit is hoe het is aangegeven om te werken in in-game teksten, en hoe het werkte in de voorganger van Skyrim, Oblivion.
Het verandert niets aan de manier waarop Azura's Star werkt, en je kunt dat vullen met elke maat ziel die je wilt. Ik maakte deze uitzondering omdat Azura's Star veel gebruikt wordt voor het opladen van wapens zonder dat je je zorgen hoeft te maken over de grootte van de ziel, en het is sowieso moeilijk om een herbruikbare edelsteen te verspillen. (Hoewel, sta me toe hier een andere mod van mij aan te sluiten, Soulfire, die het opladen van wapens een beetje anders afhandelt en die je misschien leuk vindt als je, net als ik, vervelend vindt om constant zielen te vangen en te gebruiken om je Dwarven War Axe of Flames van stroom te voorzien.)
Ten slotte is er een bug in Skyrim dat wanneer je een zielsjuweel op de grond laat vallen of het in een container plaatst, het zijn lading kan verliezen. Deze mod lost dat ook op. (Vanaf 3.0.0 lost USLEEP.esp dit technisch gezien nu op.)
Installatie:
Plaats de inhoud van het archief in uw Skyrim/Data-map. Werkt met Nexus Mod Manager.
Om te verwijderen, zorg ervoor dat je geen soul trap-spreuken actief hebt, sla het spel op en verwijder vervolgens de bestanden.
Compatibiliteit:
Vanaf 3.0.0 zouden patches voor andere mods die soultrap-spreuken wijzigen niet langer nodig zijn, aangezien de "Acquisitive Soul Gems.esp" nu slechts twee GMST-formulieren wijzigt, en niets anders. Op voorwaarde dat een andere mod magicSoulTrapFXScript op de gebruikelijke manier gebruikt, zelfs voor nieuwe soultrap-spreuken of effecten, is deze compatibel.
0 comments :
Post a Comment